למידה חוויתית והתערבויות שטח
מטרה:
פיתוח וביסוס תרבות של נהלים ואמות מידה מקצועיות ובטוחות לפעילות למידה חוויתית והתערבויות שטח.
תחומי אחריות/תהליכים מרכזיים:
- פיתוח תרבות ואקלים של ניהול בטיחות בקרב אוכלוסיית בעלי המקצוע החברים בארגון
- פיתוח וכתיבה של נהלים מקצועיים ואמות מידה אחידים בנושא הלמידה החוויתית והתערבויות השטח הכולל בין היתר את המרכיבים הבאים: א. בטיחות – תוכנית ניהול סיכונים: פיתוח וכתיבה של תוכניות ניהול סיכונים רלוונטיות. ב. כח אדם: הגדרת מערכי כח אדם נדרש לפעילויות השונות ג. ציוד ע"פ תקנים: הגדרת הציוד הנדרש ע"פ תקנים קיימים, בדיקה, אימוץ תקנים קיימים ופיתוח תקנים חדשים לציוד ע"פ הצורך. ד. הקמה: פיתוח ריכוז וכתיבה של נהלי הקמה לפעילויות השונות. ה. תפעול: פיתוח ריכוז וכתיבהשל נהלי תפעול לפעילויות השונות. ו. בדיקה ותחזוקה: פיתוח ריכוז וכתיבהשל נהלי בדיקה ותחזוקה של ציוד. ז. הדרכה: כתיבת מערכי הדרכה והכשרה לקורסים השונים; בניית מערך מבחנים ובוחנים באיגוד שילווה את הקורסים השונים; קביעת אמות מידה ותנאי סף לסגל ההדרכה ברמות השונות לקורסים השונים, עריכת השתלמויות ימי עיון וסדנאות. ח. בקרה: בדיקה של אירועים חריגים והפקת לקחים ולמידה מהם לטובת כלל החברים בארגון.
סמכויות:
להביא בפני הועד המנהל והאסיפה הכללית המלצות מקצועיות לנהלים ואמות מידה מקצועיים. יצירת קשר עם גופים מקצועיים חיצוניים מהארץ ומחו"ל בנושאים הרלונטיים.